شکل نورپردازی شده اند و باعث می شود آنها خسته کننده به نظر برسند یا مطابق با زمان نباشند

ساخت وبلاگ

ثالثاً، تعداد زیادی نما وجود دارد که به نظر می رسد به همان شکل نورپردازی شده اند و باعث می شود آنها خسته کننده به نظر برسند یا مطابق با زمان نباشند. برج نوری استفاده از رنگ در چنین مواردی تصور کلی را تغییر نمی دهد. به طور کلی نماهای تاریخی دارای ستون ها و ستون ها هستند که در این دسته قرار می گیرند. به نظر می رسد راه حل روشنایی واضح است، و در شهری به فرهنگی غنی مانند سنت پترزبورگ، که دارای نماهای مشابه زیادی است، می تواند یک فرصت طراحی را به یک مفهوم شهری تبدیل کند که کسل کننده است. طراحی به معنای نورپردازی هر نما به صورت جداگانه است تا به طور هدفمند جذابیت و کیفیت آن را نشان دهد.

و در نهایت نماهایی که به خوبی طراحی و نورپردازی شده اند. طراحان نورپردازی حرفه‌ای می‌توانند از تجهیزات نورپردازی معمولی استفاده کنند یا از فرصت‌هایی که نور دیجیتال پیشرفته ارائه می‌دهد برای اجرای تکنیک‌های مختلف برای دستیابی به طیف گسترده‌ای از راه‌حل‌ها استفاده کنند. این شامل ایجاد یک نمای رسانه ای می شود. با این حال، مراقبت لازم است. طراحان بی تجربه یا کمتر خلاق به سرعت در معرض خطر تبدیل یک نما به یک دیوار رسانه ای دو بعدی هستند.

در این زمینه: محتوای رسانه ای به کجا ختم می شود و نورپردازی معماری از کجا آغاز می شود؟ نظرات بسیار متفاوت است، و جهل اغلب مانع بحث مفید می شود. واقعیت این است که ما در عصر رسانه و دیجیتالی شدن زندگی می کنیم و این بر معماری مدرن نیز تأثیر می گذارد. این بدان معنا نیست که ما باید در ناامیدی یا اضطراب فرو برویم. پروژه مشهور Toyo Ito Tower of Winds، که نورپردازی آن توسط Kaoru Mende طراحی شده است، نمونه خوبی از معنای واقعی معماری رسانه ای است و در سال 1986 به عنوان طراحی روشنایی جشن گرفته شد - در زمانی که LED ها هنوز وجود داشتند. دو دهه تا جدی گرفته شدن به عنوان منبع نور فاصله دارد.

و با این حال هنوز این سوال باقی می ماند که چگونه می توان طراحی و معماری رسانه را بدون اینکه یکی بر دیگری پیشتازی کند، ادغام کرد. تبدیل یک بنا، دادن چهره ای جدید و روحی به آن با حفظ هویت تاریخی یکی از چالش های هیجان انگیز معماری است. نور می تواند در این زمینه بسیار مفید باشد. بسیاری از طراحان نور را صرفاً وسیله ای برای برجسته سازی می دانند. و با این حال، راه‌های بسیار ظریف‌تری برای استفاده از نور وجود دارد، اگر به‌طور غیرمستقیم یا ادغام شده در معماری برای دستیابی به نقش «مرکز صحنه» آن اعمال شود.

مروری بر برج نوری پیشرفته...
ما را در سایت مروری بر برج نوری پیشرفته دنبال می کنید

برچسب : برج نوری,آژند رهساز, نویسنده : رضا بانی azzhandrahssaz01 بازدید : 87 تاريخ : يکشنبه 1 آبان 1401 ساعت: 19:43